Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής με παιχνίδια ψυχοκινητικής αγωγής




Τα παιδιά παίζοντας, χορεύοντας και τραγουδώντας γνώρισαν  στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που πέρασε  σήματα και κανόνες Κυκλοφοριακής Αγωγής. Έπαιξαν   με τον «ΣΤΑΜΑΤΗ» και τον «ΓΡΗΓΟΡΗ», μείωσαν   ταχύτητα στις επικίνδυνες στροφές, ακολούθησαν  υποχρεωτική πορεία στα μπλε σήματα «πάγωσαν » στο πολύγωνο σήμα που έγραφε STOP.

Ζωγράφισαν τα σήματα και υπενθύμισαν  στους γονείς τους τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας λέγοντας «Δίνουμε χρήματα για Βιβλία και όχι για κλήσεις»!!!

  Μέσα από εξαιρετική  ποικιλία ψυχοκινητικών παιχνιδιών ασχολήθηκα  με το σχεδιασμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων αμβλύνοντας έτσι την κυρίαρχη βιβλιοκεντρική πρακτική στο ελληνικό σχολείο.     Με διάφορες ευχάριστες δράσεις  που τις συνέδεσα  με δραστηριότητες κινητικές, μουσικές, εικαστικές, και δραστηριότητες  λόγου τα παιδιά έπαιξαν  παντομίμα, χόρεψαν , ζωγράφισαν , αυτενεργήσανε.

   Για το σχεδιασμό των δράσεων ακολούθησα τη μέθοδο της αποκλίνουσας παραγωγικότητας(divergent production, style H),της καθοδηγούμενης εφευρετικότητας  (Guided Discovery, style F)και της συγκλίνουσας εφευρετικότητας (Convergent Discovery, style C).
Τα μαθήματα της Κυκλοφοριακής Αγωγής συνδέθηκαν και με το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας με την κα Αφροδίτη Κέμου και της  Γαλλικής  με τις  κυρίες  Ροζέτα Γκάλο και  Ζεϊμπέκη Χρυσούλα.Στην τελετή λήξς τέλος της σχολικής χρονιάς 2011-2012 οι μαθητές της Δ΄τάξης του5ου Δημοτικού έδωσαν μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής μπροστά σε γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς!






   



 




Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΜΠΙΣΚΟΤΟΣΠΙΤΑ ΓΙΑ ΤΟ "ΛΥΚΟ"


11 μπισκότα πτι-μπερ

Διάφορες καραμελίτσες

2 μεγάλα αυγά μόνο το ασπράδι

330 γραμμάρια  ζάχαρη άχνη

2 κουταλάκια γλυκού χυμό λεμονιού

Λίγο βανίλια

Για τη σύνδεση των μπισκότων ½ φλιτζάνι ζάχαρη κρυσταλλική

Εκτέλεση

Λιώνουμε τη ζάχαρη σε χαμηλή φωτιά και βουτάμε τα μπισκότα στις άκρες για να τα ενώσουμε. Χρησιμοποιούμε μία οδοντογλυφίδα για να στρώσουμε την καραμέλα στις εσοχές του μπισκότου

Κόβουμε προσεκτικά με πριονωτό μαχαίρι τις σκεπές.

Για τη μαρέγκα

Χτυπάμε τα ασπράδια με το χυμό λεμονιού μέχρι να στέκεται η μαρέγκα.

Χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ  και ρίχνουμε σιγά -σιγά την άχνη με τη βανίλια για να μην την εισπνεύσουμε.

Χτυπάμε σε πιο δυνατή ταχύτητα μέχρι που να στέκεται  στο σύρμα του μίξερ

Τοποθετούμε τη μαρέγκα σε κορνέ ζαχαροπλαστικής ή σακούλα που έχουμε κόψει λίγο στην άκρη και σχεδιάζουμε τις σκεπές, τις πόρτες, τα παράθυρα. Στολίζουμε με χρωματιστές καραμελίτσες, τρούφα γλειφιτζούρια!
 
 

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΜΠΙΣΚΟΤΟΣΠΙΤΑ ΓΙΑ ΤΟ «ΛΥΚΟ»

 
 
11 μπισκότα πτι-μπερ
Διάφορες καραμελίτσες
2 μεγάλα αυγά μόνο το ασπράδι
330 γραμμάρια  ζάχαρη άχνη
2 κουταλάκια γλυκού χυμό λεμονιού
Λίγο βανίλια
Για τη σύνδεση των μπισκότων ½ φλιτζάνι ζάχαρη κρυσταλλική
Εκτέλεση
Λιώνουμε τη ζάχαρη σε χαμηλή φωτιά και βουτάμε τα μπισκότα στις άκρες για να τα ενώσουμε. Χρησιμοποιούμε μία οδοντογλυφίδα για να στρώσουμε την καραμέλα στις εσοχές του μπισκότου
Κόβουμε προσεκτικά με πριονωτό μαχαίρι τις σκεπές.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Για τη μαρέγκα
Χτυπάμε τα ασπράδια με το χυμό λεμονιού μέχρι να στέκεται η μαρέγκα.
Χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ  και ρίχνουμε σιγά -σιγά την άχνη με τη βανίλια για να μην την εισπνεύσουμε.
Χτυπάμε σε πιο δυνατή ταχύτητα μέχρι που να στέκεται  στο σύρμα του μίξερ.
Τοποθετούμε τη μαρέγκα σε κορνέ ζαχαροπλαστικής ή σακούλα που έχουμε κόψει λίγο στην άκρη και σχεδιάζουμε τις σκεπές, τις πόρτες, τα παράθυρα. Στολίζουμε με χρωματιστές καραμέλες, τρούφα  γλειφιτζούρια!
Καλή επιτυχία

Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ. ΑΓΩΓΗΣ Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ


   


   Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο που διοργανώθηκε από το Σχολικό Σύμβουλο Φ υσικής Αγωγής Ν. Ημαθίας κ. Μπουζιώτα Κωνσταντίνο και που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχ.Βέροιας στις 21-11-2012 για τους εκπαιδευτικούς Φ υσικής ΑγωγήςΠ/θμιας Εκπ/παιδευσης Ν. Ημαθίας με θέμα: «Ψυχοκινητική Αγωγή- Κινητική Μάθηση». Η εισηγήτρια κα Μάγκου Νατάσα μεταξύ άλλων είπε "Τα βιβλία είναι γραμμένα από ενήλικες οι οποίοι πολλές φορές ξεχνούμε πώς σκέφτονται τα παιδιά. Έτσι εισάγονται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα από πολύ νωρίς κάποιες έννοιες με αποτέλεσμα να μην γίνονται κατανοητές από τα μικρά παιδιά.

    Οι“έννοιες”, ήταν το πρώτο μέρος της εμπλοκής του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο “γνωστικό τοπίο” του σχολείου. Βλέποντας σαν εκπαιδευτικός και σαν μάνα ότι το παιδί μπορεί να μιλά για μια έννοια ή να την χειρίζεται κατά κάποιο τρόπο κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες κατάλαβα ότι αυτό δεν σημαίνει ότι την έχει εσωτερικεύσει πλήρως. Για να πιστοποιηθεί κάτι τέτοιο πρέπει να την εφαρμόσει κάτω από ποικιλία συνθηκών και τρόπων.

    Με αφορμή τις απαιτήσεις του κεντρικού εκπαιδευτικού προγράμματος πρέπει οι επιμέρους επιστήμες (γυμναστική, μουσική, ζωγραφική που όλα μαζί συνεπάγονται την επιτακτική παρουσία της τέχνης στη ζωή του μικρού παιδιού) να συμβάλλουν στο“γνωστικό τοπίο” του σχολείου όπου καθημερινά ο βομβαρδισμός από γνώσεις και πληροφορίες είναι ανελέητος.

   Οι παραπάνω επιστήμες παίζουν κυρίαρχο ρόλο στην ζωή των μαθητών αφού τα παιδιά στο σχολείο επικοινωνούν μεταξύ τους πολυτροπικά, παράγουν μηνύματα γράφοντας,μιλώντας,ζωγραφίζοντας, τραγουδώντας, χορεύοντας, κτλ. Oι τέχνες (μουσική, χορό,ζωγραφική,γλυπτική) αν και δεν έχουν λόγια, περιέχουν γνώση (Kraus, 1980, σ. 421)".

 
  Η φιλοξενία της διευθύντριας κας Παπαγεωργίου Κατερίνας και της υποδιευθύντριας κας Τριανταφυλλίδου Γεωργίας ήταν εξαιρετική! Στο θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν παιχνίδια κινητικής μάθησης  μαθητών και δασκάλων των:

 2ου Δημ. Σχ. Πτολεμαΐδας,  5ουΔημ. Σχ. Πτολεμαΐδας 

και Δημ. Σχ. Ασβεστοπετρας. 

    Οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Βέροιας μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους βοήθησαν ώστε να διεξαχθεί το πρακτικό μέρος με επιτυχία και να γίνουν κατανοητά τα παιχνίδια της Ψυχοκινητικής Αγωγής και Κινητικής Μάθησης από τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Ν. Ημαθίας.

 

 

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΟ 8ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ


Τη Πέμπτη   25  Οκτωβρίου  2012   τα παιδιά του 8ου Δημ. Σχ. Πτολεμαΐδας έπαιξαν με μεγάλο ενθουσιασμό και τα παιχνίδια του "λύκου"  στην αυλή του σχολείου τους. Μαζί με τους δασκάλους  τους: Μπούκου Θεοδώρα, Νούλα Βασιλειάδου, Γιώργο Μαμαλίγκα, Πόπη Σουρανάκη, το γυμναστή Γιώργο Κλαζίδη   και τη βοήθεια του διευθυντή κ. Μήγγου Δημήτρη οι μαθητές /τριες παρακολούθησαν τη θεωρία του βιβλίου «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός»  από την  κ. Μάγκου Νατάσα. Τα μαθήματα της  γλώσσας και των μαθηματικών έγιναν κατανοητά μέσα από παιγνιώδεις  δραστηριότητες  και στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης τα  απέδρασαν στο δάσος του παιχνίδια  και της φαντασίας κάνοντας πρακτική εξάσκηση με  παιχνίδια ψυχοκινητικής αγωγής και κινητικής  μάθησης.

    Ο λύκος αποχαιρέτησε τα παιδιά δίνοντας την υπόσχεση στους μεγαλύτερους μαθητές  ότι θα επισκεφθεί ξανά  το σχολείο για να παίξει παιχνίδια Κυκλοφοριακής Αγωγής!

Το βιβλίο  «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός»  (Εκδόσεις Χριστοδουλίδη) συμμετέχει στο Πιλοτικό Πρόγραμμα του Εθνικού  Κέντρου Βιβλίου(ΕΚΕΒΙ) για την ενίσχυση την Φιλαναγνωσίας που πραγματοποιείται   υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΡΥΓΟΥ ΣΤΟΝ ΑΜΠΕΛΩΝΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΑΣΒΕΣΤΟΠΕΤΡΑ


Την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012 οι μαθητές του Νηπιαγωγείου και  Δημ. Σχολ.  Ασβεστόπετρας μαζί με τους δασκάλους τους(Νάκη Βάσω, Κώστα Γουτουχίδη , Φαννή Σίσιου, Καλλιόπη  Σαουλίδου, Αθηνά Μίγγου και το διευθυντή του σχολείου κ. Ιωαννίδη Λουκά). πήραν μαθήματα …τρύγου στον αμπελώνα του χωριού. Μια βιωματική εμπειρία, από αυτές που στερούνται τα παιδιά μας σήμερα, έφερε τους μαθητές κοντά στη φύση και τις γεωργικές εργασίες γνωρίζοντας  τις ποικιλίες των σταφυλιών(ροδίτη, βουλγαρικό, μοσχάτο, ξυνόμαυρο, γαλλικό, καπερνέ και ποπόλκα) καθώς και όλα τα στάδια παραγωγής του κρασιού.
    Με τις ευλογίες του ιερέα του χωριού,του πατρό Θεόδωρου άρχισε ο τρύγος. Τα παιδιά ,ενθουσιασμένα σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής τους για τον αμπελώνα αλλά και της παραμονής τους σε αυτόν, συνεργάστηκαν άψογα για να τρυγήσουν τα σταφύλια με κορυφαίους τρυγητές …τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγού! Η συνεργασία μικρών και μεγάλων μας γύρισε σε άλλες εποχές όπου οι άνθρωποι καταργώντας το «εγώ» τους δούλευαν βοηθώντας ο ένας τον άλλον.


   

   Μετά τον τρυγητό δάσκαλοι και μαθητές  ξεκουράστηκαν απολαμβάνοντας  τις παραδοσιακές λιχουδιές που ετοίμασε η   κυρία  Βαρβάρα  Γουτουχίδου μαζί με τη νύφη της Ελένη !

   Την επόμενη μέρα τα παιδιά πάτησαν τα σταφύλια γνωρίζοντας τον σύγχρονο αλλά και τον παραδοσιακό  τρόπο παραγωγής μούστου!

  Τα μαθήματα παραγωγής μούστου τελείωσαν με τα μουστοκούλουρα που έφτιαξαν οι ίδιοι οι μαθητές με τις δασκάλες τους στο σχολείο  και έψησαν οι μητέρες των παιδιών.

   Όλοι όσοι συμμετείχαν στη διαδικασία του τρύγου, μικροί και μεγάλοι, έζησαν  μια ανεπανάληπτη εμπειρία που θα τη θυμούνται πάντα με χαρά και νοσταλγία.

                                                                                              Μάγκου Νατάσα

γυμνάστρια

στο 5ο Δημ. Σχολ. Πτολ/δας

και Δημ. Σχολ. Ασβεστόπετρας

Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΟ 11ο ΔΗΜ. ΣΧ. ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ


   Τη Δευτέρα  1  Οκτωβρίου  2012   τα παιδιά του 11ου Δημ. Σχ. Πτολεμαΐδας υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό το "λύκο" και τα παιχνίδια που περιέχονται στο  βιβλίο «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός»  της  κ. Μάγκου Νατάσας (Εκδόσεις Χριστοδουλίδη). Ο «λύκος» συμμετέχει στο Πιλοτικό Πρόγραμμα του Εθνικού  Κέντρου Βιβλίου(ΕΚΕΒΙ) για την ενίσχυση την Φιλαναγνωσίας που πραγματοποιείται   υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

     Με την βοήθεια των δασκάλων: Θεοδοσιάδου Αθηνά, Κώτση Γιώτας, Κοτανίδου Σοφίας, Καρανικόλα Στέλλας, Καψή Δώρας, Χατζηδίγκα Ναταλίας, Μάντζιου Ευαγγελίας, Ιωαννίδη Ιωάννη, Παπαζιάκα Βασιλικής, Φωτάκη Ευαγγελίας, Μαρασλίδης Στέλιου, Παπαδοπούλου Παρασκευής, Κατσούτα Αντώνη, Γιαννίτση Ελένης και του διευθυντή του σχολείου Αποστόλη  Μητρούλη πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με την συμμετοχή όλων των μαθητών.Tα παιδιά έπαιξαν  παιχνίδια ψυχοκινητικής αγωγής και κινητικής μάθησης που μαζί με τη  διασκέδαση περιείχαν  και την παράλληλη γνώση  στο μάθημα των μαθηματικών,  της ελληνικής  και αγγλικής γλώσσας, της μελέτης του περιβάλλοντος και της Αγωγής Υγείας.  Ο λύκος αποχαιρέτησε τα παιδιά της Ε΄-ΣΤ΄ τάξης δίνοντας συμβουλές ώστε να αποκτήσουν σωστές διατροφικές  συνήθειες  και να καταπολεμήσουν την  υποκινητικότητα και τις  ανθυγιεινές συνήθειες παίζοντας τα παιχνίδια του!