Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Τελετή λήξης με Καρυάτιδες, Τεχνολογία, Μικρούς Διασώστες, Παγκόσμια Μνημεία και Αφιέρωμα στη Γενοκτονία των Ποντίων


      Με πέντε  θεματικές ενότητες πραγματοποιήθηκε η  Τελετή λήξης  του  5ου   Δημ.  Σχ. Πτολεμαΐδας  στην αυλή του σχολείου στις 12 Ιουνίου 2013.

     Στη διάρκεια της χρονιάς 2012-2013 εκπονήθηκαν  στο μάθημα της γυμναστικής και σε συνεργασία με τους δασκάλους των τάξεων  τα παρακάτω Projects

«Εκπαιδεύοντας  μικρούς  διασώστες»

«Χορεύοντας με τις Καρυάτιδες-Ιερός χορός των Καρυάτιδων»

«Σχεδιάζοντας, Παίζοντας και Χορεύοντας με την Τεχνολογία»

«Παγκόσμια μνημεία στη Γαλλική γλώσσα»

«Αφιέρωμα στη γενοκτονία των Ποντίων»

    Κατά τη διάρκεια της τελετής λήξης  τα παιδιά είχαν  την ευκαιρία να δείξουν στους συμμαθητές , γονείς και εκπαιδευτικούς μέσα από το παιχνίδι ,το χορό, τη μουσική όλα όσα έκαναν μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

    Ξεκίνησαν με τον Ιερό  «χορό των Καρυάτιδων» τον οποίο διδάχτηκαν από την γυμνάστρια  μου κα Μαριέτη Βασιλική όπως  μας τον  είχε διδάξει   κατά την διάρκεια των  σχολικών    χρόνων. Ο   θρησκευτικός χορός των Καρυάτιδων  έχει τις ρίζες του στη γιορτή  των Μεγάλων Παναθηναίων που γινόταν προς τιμή της θεάς Αθηνάς αναπαριστά την παραλαβή του πέπλου από τους ιερείς της θεάς Δήμητρας στην Ελευσίνα και τις προστατευτικές κινήσεις  από το αεράκι που φύσαγε κατά τη διάρκεια της πομπή προς την Ακρόπολη.

   Τα κορίτσια όμως της ΣΤ΄ τάξη  χορογράφησαν και  τα ίδια μία σύγχρονη έκφραση του  χορού με ανάλαφρες κινήσεις του «πέπλου».








   Τα παιδιά της Α΄τάξης  εντυπωσίασαν χορεύοντας στους …ρυθμούς της τεχνολογίας αλλά και  μας προβλημάτισαν εάν  η τεχνητή νοημοσύνη των ρομπότ  είναι έτοιμη να τιμωρήσει … τον εφησυχασμό της εποχής  μας!



  Οι μαθητές όλων των τάξεων  έδωσαν μαθήματα πρώτων βοηθειών και διάσωσης  ακόμη και από φωτιά  με παιχνίδια σκυταλοδρομίας αλλά και ψυχαγωγίας  των διασωστών.

  Ακολούθησαν   η γνωριμία με τα Παγκόσμια  Μνημεία  στη Γαλλική γλώσσα με παιχνίδια και ακροβατική γυμναστική!

   Το αφιέρωμα για τη «Γενοκτονία των Ποντίων»  προλόγισε  ο  διευθυντής κ. Ασπράγκαθος  Γιώργος  και τα παιδιά του σχολείου χόρεψαν ποντιακούς χορούς.  Μαζί  τους χόρεψε και η Σχολική Συμβούλος της 3ης Περιφέρειας Ν. Κοζάνης κα Μπαμπίλα Ελένη που τίμησε με την ενεργή συμμετοχή της την εκδήλωση!

Οι τελειόφοιτοι μαθητές της  ΣΤ τάξης  αποχαιρέτησαν  τους συμμαθητές των μικρότερων τάξεων  και δασκάλους τους με μια  συγκινητική  αναδρομή στα προηγούμενα σχολικά χρόνια.

 Την εκδήλωση ολοκλήρωσαν οι αγώνες  HANDBALL  και ποδοσφαίρου ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια με διαιτητή τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής κ. Παπουλίδη Γιάννη.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΩΝ

Παρουσιαση των PROJECTS


1)      Οι Καρυάτιδες ζωντανεύουν (κορίτσια ΣΤ΄ τάξης)

2)       «Σχεδιάζοντας, Παίζοντας και Χορεύοντας με την Τεχνολογία»(παιδιά Α΄ τάξης ).

3)      Ρυθμική  Γυμναστική με σχοινάκια 

4)       (κορίτσια Β΄ Τάξης)

5)      Ρυθμική  Γυμναστική με  στεφάνια (κορίτσια Γ΄  τάξης)

6)       WE  WILL ROCK YOU (κορίτσια  Γ΄ τάξης)

7)      HIP-HOP (κορίτσια ΣΤ2)

8)      HIP-HOP (κορίτσια ΣΤ1΄ τάξης)Χορογραφία Στέφανος Δάφκας


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ

Τα παιδιά της ΣΤ1  παρουσιάζουν τα Μνημεία του κόσμου στη Γαλλική γλώσσα αναπαριστώντας τα με το σώμα τους


Σκυταλοδρομίες ΜΕ τους μικρούς διασώστες


1)      Μικροί τραυματιοφορείς (παιδιά Α΄-Β΄τάξης ).

2)      Επίδειξη προστασίας από σεισμό στο σχολείο (παιδιά Α΄-Β΄τάξης ).

3)      Οι διασώστες γιορτάζουν τη διάσωση (παιδιά Α΄-Β΄τάξης ).

4)      Προστατεύω τον εαυτό μου  σε κτίριο που έχει πιάσει φωτιά (παιδιά Γ΄ τάξης)

5)  Εκπαίδευση διασωστών  (παιδιά Γ ΄-Δ΄τάξης

6)  Μεταφέροντας τραυματισμένα άτομα και άτομα με κινητικά προβλήματα παιδιά( Ε, ΣΤ1, ΣΤ2 τάξεων

       7)  Παιχνίδια με μπαλόνια (Γ ΄-Δ΄τάξης )



                                        ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ


Αφιέρωμα στη γενοκτονία των Ποντίων:

Ομιλία του Διευθυντή του σχολείου   Γ. Ασπράγκαθου

1)Ομάλ

2)Τικ

3)Κότσαρι

4)Σερανίτσα

5)Χασάπικο αργό

6) Χασάπικο γρήγορο


Αποχαιρετισμός των μαθητών της ΣΤ1-ΣΤ2 τάξης


ΑΘΛΟΠΑΙΔΕΙΕΣ


Αγώνας χάντμπολ κοριτσιών ΣΤ1-ΣΤ2

Αγώνας ποδοσφαίρου αγοριών ΣΤ1-ΣΤ2

Αγώνας ποδοσφαίρου  αγοριών Ε ΤΆΞΗΣ  και ηττημένων του προηγούμενου αγώνα

Αγώνας χάντμπολ κοριτσιών Ε΄ ΤΆΞΗΣ  και ηττημένων του  αγώναΣΤ1-ΣΤ2


ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ


Βαϊράμη Αναστασία, Ζανίδου  Κωνσταντινιά, Ιωαννίδης  Χρήστος, Αναστασιάδου Κατερίνα, Μιχαηλίδου Λίζα, Τσουμίτα Ευανθία, Εφραιμίδου Δήμητρα, Ροζέτα Γκάλο, ΖεΙμπέκη Χρυσούλα, Μαυροπούλου Μαρία,  ο  Δ/ντής του Σχολείου  Ασπράγκαθος Γιώργος με  τη πρόεδρος του Συλ. Γονέων και   τις μητέρες όλων των παιδιών.



Επιμέλεια:

Μάγκου Νατάσα


Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ AΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 5ου Δημ.Σχ. ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ


Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι μαθήτριες/τριες  της Α1΄ -Α΄2 –Α΄3 και ΒΥ΄2 τάξεων του 2ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας τα projectsτων μαθητώντου 5ουΔημ. Σχ. Πτολεμαΐδας και  Δημ. Σχ. Ασβεστόπετραςμε θέματα:  «Βιταμίνες για υγεία και ευεξία» και «Εκπαιδεύοντας μικρούς Διασώστες» στις 26-02-2013.

   Mε  πρωτοβουλία των  εκπαιδευτικών κας Κοντού Βάϊας και Ξανθού Λείας συνεργάστηκαν οι διευθυντές  των δύο σχολείων κ. Ασπράγκαθος και κ. Βλάχος και οργανώθηκε η εκδήλωση με την επίβλεψη του υποδιευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ κ. Σάλιαγκα.


    Η κα Νατάσα Μάγκου στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης παρουσίασε τις δράσεις από  το project «Βιταμίνες για υγεία και ευεξία» των δύο σχολείων, Δημ. Σχ. Ασβεστόπετρας και 5ουΔημ. Σχ. Πτολεμαΐδας. Στο δεύτερο μέρος οι μαθητές/τριες της ΣΤ1 και ΣΤ2   του5ουΔημ. Σχ. Πτολεμαΐδας έδωσαν Mαθήματα Πρώτων Βοηθειών  στους μαθητές του Λυκείου εστιάζοντας την προσοχή τους στην αναγκαιότητα της εκμάθησης σωστών χειρισμών σε καταστάσεις τραυματισμού ώστε να μην προκληθεί επιδείνωση ή  αναπηρία  στο τραυματισμένο άτομο.

   Παρόντες στην παρουσίαση ήταν και οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑΛ: Κοντού Βάϊα, Ξανθού Λεία, Γουναρίδου Μαρία,  Σαμαρά Βασιλική, Γιανίτση Αναστασία και Μπεκερίδης Ζαφείρης. Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου συνόδεψαν οι δάσκαλοι των τμημάτων κα Ευανθία Τσουμίτα και κ. Σουλίδης Χρήστος.



                                                                                             Μάγκου Νατάσα

γυμνάστρια

στο 5ο Δημ. Σχολ. Πτολ/δας

και Δημ. Σχολ. Ασβεστόπετρας

Σεμινάριο Ψυχοκινητικής Αγωγής στο 2ο ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας


                    «Η Ψυχοκινητική Αγωγή στη νηπιακή ηλικία»
   
 Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι μαθήτριες του τμήματος Βρεφονηπιοκόμων  του  2ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας  το  σεμινάριο με θέμα «Η Ψυχοκινητική Αγωγή στη νηπιακή ηλικία» που παρουσίασε η κυρία Μάγκου  Νατάσα  στις  12-02-2013 ύστερα από πρόσκληση της κυρίας Αγγελίδου Έφης  καθηγήτριας του τμήματος Βρεφονηπιοκόμων του 2ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας   σε συνεργασία με την συνάδελφό της κυρία Κυριακή Παπαδοπούλου.
  Στο θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου αναπτύχθηκαν οι σύγχρονες θεωρίες της Ψυχοκινητικής Αγωγής βασιζόμενες στις  επιστήμες της  Παιδαγωγικής, Νευρολογίας και Ψυχολογίας. Η κα Μάγκου μεταξύ άλλων είπε  «  Δεν μαθαίνουν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο.  Οι άνθρωποι, είτε παιδιά είναι είτε ενήλικες, έχουν διαφορετικές εμπειρίες, ικανότητες, δεξιότητες και ενδιαφέροντα, ενώ μερικοί κατανοούν κάτι καλύτερα βλέποντας το, άλλοι ακούγοντας γι’ αυτό και άλλοι μόνο όταν το αισθανθούν/το αγγίξουν/ κάνουν κάτι με αυτό. Ο βαθμός γνωσιακής εξέλιξης κάθε παιδιού εξαρτάται από την ηλικία, την ποσότητα και ποιότητα των ερεθισμάτων που έχει δεχτεί…...». 

    Στο πρακτικό μέρος του σεμιναρίου οι μαθήτριες εκπαιδεύτηκαν παίζοντας παιχνίδια Ψυχοκινητικής Αγωγής από το βιβλίο: «Ο λύκος στο σχολείο; Πάει χάλασε και αυτός». Τα  παιχνίδια  αυτά καλλιεργούν  τις αντιληπτικές ικανότητες των παιδιών ενώ συγχρόνως προσφέρουν γνώση και  ψυχαγωγία!  Το πρακτικό μέρος  του σεμιναρίου παρακολούθησε  επίσης  και η κυρία Σιώζου Μαρία  με τις  μαθήτριες της  Γ΄ Οικονομίας.
Στην  επιτυχημένη διεξαγωγή του επιμορφωτικού σεμιναρίου συνέβαλαν επίσης  ο διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας κ. Βλάχος καθώς και ο υποδιευθυντή ς του σχολείου κ. Σάλιαγκας.

                                                                                  Μάγκου Νατάσα
γυμνάστρια
στο 5ο Δημ. Σχολ. Πτολ/δας
και Δημ. Σχολ. Ασβεστόπετρας

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΣΒΕΣΤΟΠΕΤΡΑΣ


   
    Με παραδοσιακά δρώμενα, μουσικοκινητικά παιχνίδια και δράσεις

σε αποκριάτικους ρυθμούς, αποχαιρέτησαν τα παιδιά και οι

εκπαιδευτικοί του Δημ. Σχ. Ασβεστόπετρας την Αποκριά. Με

την βοήθεια του διευθυντή του σχολείου κ. Ιωαννίδη Λουκά

και του κ. Γοτουχίδη Κώστα , τα παιδιά κατασκεύασαν το

παραδοσιακό γαϊτανάκι και μαζί με  Ποντιακούς, Μικρασιάτικους και άλλους παραδοσιακούς χορούς όπως το Έντεκα, το Πιπέρι και το Μήλο μου κόκκινο, Χασάπικο, διασκέδασαν στην  διάρκεια του μαθήματος της γυμναστικής αλλά και της ευέλικτης ζώνης. Έτσι, την Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013 όλα τα παιδιά μαζί με τους δασκάλους αναβίωσαν τα μαθήματα παράδοσης μέσα σε μια γιορτινή ατμόσφαιρα!

   Τα παιδιά περιμένουν τώρα τa Kούλουμα και το πέταγμα του παραδοσιακού χαρταετού για να υποδεχτούν την Κυρά-Σαρακοστή!


Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν: Καλλιόπη Σαουλίδου, Κωνσταντίνος Γουτουχίδης, Βασιλική Νάκη, Νανά Μίγγου ,Μάγκου Νατάσα και ο Διευθυντής του σχολείου Ιωαννίδης Λουκάς.

                                                                  Μάγκου Νατάσα

γυμνάστρια

στο 5ο Δημ. Σχολ. Πτολ/δας

και Δημ. Σχολ. Ασβεστόπετρας

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής με παιχνίδια ψυχοκινητικής αγωγής




Τα παιδιά παίζοντας, χορεύοντας και τραγουδώντας γνώρισαν  στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που πέρασε  σήματα και κανόνες Κυκλοφοριακής Αγωγής. Έπαιξαν   με τον «ΣΤΑΜΑΤΗ» και τον «ΓΡΗΓΟΡΗ», μείωσαν   ταχύτητα στις επικίνδυνες στροφές, ακολούθησαν  υποχρεωτική πορεία στα μπλε σήματα «πάγωσαν » στο πολύγωνο σήμα που έγραφε STOP.

Ζωγράφισαν τα σήματα και υπενθύμισαν  στους γονείς τους τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας λέγοντας «Δίνουμε χρήματα για Βιβλία και όχι για κλήσεις»!!!

  Μέσα από εξαιρετική  ποικιλία ψυχοκινητικών παιχνιδιών ασχολήθηκα  με το σχεδιασμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων αμβλύνοντας έτσι την κυρίαρχη βιβλιοκεντρική πρακτική στο ελληνικό σχολείο.     Με διάφορες ευχάριστες δράσεις  που τις συνέδεσα  με δραστηριότητες κινητικές, μουσικές, εικαστικές, και δραστηριότητες  λόγου τα παιδιά έπαιξαν  παντομίμα, χόρεψαν , ζωγράφισαν , αυτενεργήσανε.

   Για το σχεδιασμό των δράσεων ακολούθησα τη μέθοδο της αποκλίνουσας παραγωγικότητας(divergent production, style H),της καθοδηγούμενης εφευρετικότητας  (Guided Discovery, style F)και της συγκλίνουσας εφευρετικότητας (Convergent Discovery, style C).
Τα μαθήματα της Κυκλοφοριακής Αγωγής συνδέθηκαν και με το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας με την κα Αφροδίτη Κέμου και της  Γαλλικής  με τις  κυρίες  Ροζέτα Γκάλο και  Ζεϊμπέκη Χρυσούλα.Στην τελετή λήξς τέλος της σχολικής χρονιάς 2011-2012 οι μαθητές της Δ΄τάξης του5ου Δημοτικού έδωσαν μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής μπροστά σε γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς!






   



 




Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΜΠΙΣΚΟΤΟΣΠΙΤΑ ΓΙΑ ΤΟ "ΛΥΚΟ"


11 μπισκότα πτι-μπερ

Διάφορες καραμελίτσες

2 μεγάλα αυγά μόνο το ασπράδι

330 γραμμάρια  ζάχαρη άχνη

2 κουταλάκια γλυκού χυμό λεμονιού

Λίγο βανίλια

Για τη σύνδεση των μπισκότων ½ φλιτζάνι ζάχαρη κρυσταλλική

Εκτέλεση

Λιώνουμε τη ζάχαρη σε χαμηλή φωτιά και βουτάμε τα μπισκότα στις άκρες για να τα ενώσουμε. Χρησιμοποιούμε μία οδοντογλυφίδα για να στρώσουμε την καραμέλα στις εσοχές του μπισκότου

Κόβουμε προσεκτικά με πριονωτό μαχαίρι τις σκεπές.

Για τη μαρέγκα

Χτυπάμε τα ασπράδια με το χυμό λεμονιού μέχρι να στέκεται η μαρέγκα.

Χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ  και ρίχνουμε σιγά -σιγά την άχνη με τη βανίλια για να μην την εισπνεύσουμε.

Χτυπάμε σε πιο δυνατή ταχύτητα μέχρι που να στέκεται  στο σύρμα του μίξερ

Τοποθετούμε τη μαρέγκα σε κορνέ ζαχαροπλαστικής ή σακούλα που έχουμε κόψει λίγο στην άκρη και σχεδιάζουμε τις σκεπές, τις πόρτες, τα παράθυρα. Στολίζουμε με χρωματιστές καραμελίτσες, τρούφα γλειφιτζούρια!
 
 

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΜΠΙΣΚΟΤΟΣΠΙΤΑ ΓΙΑ ΤΟ «ΛΥΚΟ»

 
 
11 μπισκότα πτι-μπερ
Διάφορες καραμελίτσες
2 μεγάλα αυγά μόνο το ασπράδι
330 γραμμάρια  ζάχαρη άχνη
2 κουταλάκια γλυκού χυμό λεμονιού
Λίγο βανίλια
Για τη σύνδεση των μπισκότων ½ φλιτζάνι ζάχαρη κρυσταλλική
Εκτέλεση
Λιώνουμε τη ζάχαρη σε χαμηλή φωτιά και βουτάμε τα μπισκότα στις άκρες για να τα ενώσουμε. Χρησιμοποιούμε μία οδοντογλυφίδα για να στρώσουμε την καραμέλα στις εσοχές του μπισκότου
Κόβουμε προσεκτικά με πριονωτό μαχαίρι τις σκεπές.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Για τη μαρέγκα
Χτυπάμε τα ασπράδια με το χυμό λεμονιού μέχρι να στέκεται η μαρέγκα.
Χαμηλώνουμε την ταχύτητα του μίξερ  και ρίχνουμε σιγά -σιγά την άχνη με τη βανίλια για να μην την εισπνεύσουμε.
Χτυπάμε σε πιο δυνατή ταχύτητα μέχρι που να στέκεται  στο σύρμα του μίξερ.
Τοποθετούμε τη μαρέγκα σε κορνέ ζαχαροπλαστικής ή σακούλα που έχουμε κόψει λίγο στην άκρη και σχεδιάζουμε τις σκεπές, τις πόρτες, τα παράθυρα. Στολίζουμε με χρωματιστές καραμέλες, τρούφα  γλειφιτζούρια!
Καλή επιτυχία